Hoogeveen

Christelijk woonzorgcentrum de Westerkim

Bij de Westerkim start ik met de communicatie rondom de nieuwbouw, zorg voor een heldere positionering van het christelijk woonzorgcentrum en organiseer de communicatie tijdens COVID-19.

De Westerkim is een christelijk woonzorgcentrum met een kleinschalige woonomgeving, thuiszorg en dagbesteding.

Een opdracht in vier delen

Als ik in maart 2019 start, bestaat mijn opdracht uit vier onderdelen:

  • regisseer de communicatie rond de nieuwbouw van het woonzorgcentrum
  • onderzoek wat nodig is aan communicatiecapaciteit
  • versterk de positie met een passende visuele identiteit
  • ontwikkel communicatiebeleid

Bouwcommunicatie

In bouwcommunicatie gaat het om verschillende doelgroepen met soms tegenstrijdige belangen. Het is een interessant speelveld van een zorgorganisatie en haar medewerkers, bewoners en familie, maar ook bouwpartijen, omwonenden en overheden. In mijn blog lees je waarom ik dit zo’n interessante uitdaging vind.

Visuele identiteit

Hoe zorg je ervoor dat de uitstraling van een organisatie aansluit bij de identiteit? Dat begint met het verwoorden van de kern van het huis en vervolgens het vertalen naar beelden, kleuren en vormen. Bij de Westerkim was dit een mooi proces dat we samen met bewoners, medewerkers en vrijwilligers hebben vormgegeven.

COVID-19

En dan is het maart 2020: de COVID-19 pandemie breekt uit en alle verpleeghuizen gaan op slot. Het is crisis en dat vraagt om snelle, adequatie communicatie met bewoners, familie, medewerkers, vrijwilligers en de inwoners van de regio. In mijn blog lees je hoe ik deze periode heb ervaren.

Zwany heeft zich verbonden aan onze belofte Welkom Thuis. Zij heeft de communicatie bij de Westerkim naar een hoger level gebracht. Door haar kennis en vaardigheden heeft zowel de corporate als de bouw-communicatie een enorme boost gekregen.
Febo Emmelkamp, voorzitter Raad van Bestuur de Westerkim